GenelMektuplara Cevap

İnsanlığın Yaratılışı Nasıl Olmuştur?

Fatır Sûresi 11. Ayetinde yaratılmanın çift-çift olduğu izah edildiğine göre Âdem {a.s.} yaratılışta halkın yaygın inancına göre “tek” olarak değil de “çift olarak var edilme kavramı” ya da “beşer yani toplum olarak halk edilme” şeklinde mi anlaşılmalıdır?

Hayır ayetin anlatmak istediği anlam gayet açıktır. Allah insanlığa hitap ederken çoğul ifadeler kullanıyor. “Allah sizi önce topraktan sonra da bir damla sudan yarattı, sonrada sizleri çiftler haline getirdi.” İfadelerinde olduğu gibi, ilk insanın yaradılışı topraktan, ilkten sonraki insanın yaratılışı ise insanın fıtratına koymuş olduğu özel üreme suyundan yaratma şeklinde devam etmektedir. Bu şekilde konulan yasanın işlemesi için de insanı erkek ve dişi olmak üzere çiftler olacak özellikte yaratmıştır. İşte fatır suresinin 11. Ayeti bu fıtratı anlatmaktadır:

Her kim izzet istiyorsa bilsin ki izzet tamamıyla Allah’ındır. O’na hoş kelimeler yükselir, onu da Salih amel yükseltir. Kötü tuzaklar kuranlara gelince, onlara şiddetli bir azap vardır. Onların tuzakları hep darmadağın olur.

Hem Allah sizi bir topraktan, sonra bir damla sudan yarattı. Sonra sizi çiftler kıldı. O’nun bilgisi olmadan ne bir dişi hamile olur, ne doğurur. Kendisine ömür verilenin de ömrünün uzatılması da, ömründen kısaltılması da mutlaka bir kitapta yazılıdır. Şüphe yok ki bu, Allah’a göre kolaydır.” {Fatır 35/10-11}

İlk insanın yaradılış kıssası Kur’an’da defalarca anlatılmaktadır. Fakat her defasında onun başka bir boyutu öne çıkartılarak veriliyor. Bunların bütününü birleştirerek okumalı ve doğru bir anlayışa ulaşmalıyız. Bu serüvenlerden biri de şöyledir:

Sizi bir tek nefisten yaratan, onunla sükûnet bulsun diye eşini de ondan yaratan Allah’tır. O, eşini kucaklayıp sarılınca {ona yaklaşınca}, eşi hafif bir yük yüklendi {hâmile kaldı}. Bir müddet böyle geçti, derken yükü ağırlaştı. O vakit ikisi birden Rableri olan Allah’a şöyle dua ettiler: «Eğer bize salih bir evlat verirsen, biz muhakkak şükredenlerden olacağız. {Araf 7/189}

Burada nefis kelimesiyle ifade edilenin insanın kendisinden yaratıldığı öz maya yani çamur anlamında olduğunu düşünüyoruz. İşte Allah “Biz her şeyi çift çit yarattık” buyururken insan da bundan müstağni değildir. Aynı çamurdan gönlünün onunla sükûn bulacağı karşı cinsini de aynı nefisten/ Özden /çamurdan bir çift olarak yaratmıştır. Sonrada bunların nasıl üreyeceğini takdir ve tayin etmiş fıtratlarına yerleştirmiştir. İşte insanlık tarihi boyunca bu fıtratın gereğini yerine getirerek çoğalmaktadır. Bunlardan ilkinin nasıl olduğunu da Araf 189. Ayetinde kısaca anlatmaktadır. Durum bu minval üzere devam etmektedir. Eserden bakınca müessiri görmek ve icraatın işleyişine vakıf olmak daha iyi anlaşılacaktır

Daha Fazla

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlginizi Çekebilir

Kapalı